ΕΦΚΑ: Άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τη διαγραφή παλαιών οφειλών σε Ταµεία
6 Δεκεμβρίου 2018

Έχετε κουμπί like στην ιστοσελίδα σας; Μόλις γίνατε υπεύθυνοι επεξεργασίας από κοινού με το facebook!

Εάν χρησιμοποιείτε το κουμπί like στην ιστοσελίδα σας κινδυνεύετε να θεωρηθείτε υπεύθυνοι επεξεργασίας βάσει του ΓΚΠΔ (GDPR) βάσει νέας απόφασης του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το ανώτατο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε (απόφαση) ότι οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων μπορεί να θεωρηθούν συνυπεύθυνοι για συλλογή προσωπικών δεδομένων όταν χρησιμοποιούν οποιοδήποτε εργαλείο (plugin) κοινωνικής δικτύωσης, καθώς καθίστανται υπεύθυνοι επεξεργασίας από κοινού μαζί με την εταιρία στην οποία στέλνουν τα δεδομένα (λχ. το facebook).

Σύμφωνα με το δικαστήριο οι ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων που χρησιμοποιούν τον κώδικα παρόμοιων υπηρεσιών «πρέπει να παρέχουν, την στιγμή της συλλογής ορισμένες πληροφορίες στους επισκέπτες τους, όπως την ταυτότητά τους και τους λόγους της επεξεργασίας των δεδομένων». Η απόφαση αυτή επίσης εφαρμόζεται και για άλλες υπηρεσίες όπως το twitter, linkedin, pinterest κα. 

Το κουμπί του facebook εν προκειμένω δεν είναι όσο αθώο φαίνεται, καθώς είναι μια απ’ τις κύριες πηγές μέσω των οποίων πολλές εταιρίες και εδώ όπως κρίθηκε η facebook, παρακολουθεί τους χρήστες καθώς περιηγούνται σε διάφορες ιστοσελίδες και επιτρέπει την συλλογή δεδομένων ακόμα και αν δεν χρησιμοποιούν κάποια απ’ τις εφαρμογές του facebook.

Η υπόθεση ξεκίνησε από αγωγή που έγινε κατά της «Fashion ID GmbH & Co. KG» από την ένωση προστασίας καταναλωτή «Verbraucherzentrale NRW», το 2016 και αφού αρχικά η εναγόμενη έχασε στο τοπικό δικαστήριο του Dusseldorf, ακολούθησε έφεση στο ανώτατο Γερμανικό Δικαστήριο, με την facebook να συμμετέχει σε αυτό και τελικά η υπόθεση έφτασε ως το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο λόγος της αγωγής ήταν ότι οι επισκέπτες της σελίδας, ανοίγοντας απλά την σελίδα της εταιρίας (Fashion ID), έστελναν δεδομένα στην facebook, όπως την ip τους, στοιχεία ταυτοποίησης του browser και πάρα πολλά cookies σχετιζόμενα με το facebook, παραβιάζοντας έτσι την Οδηγία 95/46/EC που ίσχυε τότε και έπειτα βέβαια και τον GDPR που ακολούθησε.

Το Δικαστήριο την Δευτέρα στις 29-7-2019 αποφάσισε ότι η Fashion ID μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνη επεξεργασίας από κοινού με την facebook, όσον αφορά την συλλογή και την αποστολή στο τελευταίο προσωπικά δεδομένα των επισκεπτών της. Δεν είναι όμως κατ’ αρχήν υπεύθυνη επεξεργασίας για την όποια μετέπειτα επεξεργασία γίνει στα δεδομένα αυτά από την facebook.

Όσον αφορά την περίπτωση που το υποκείμενο των δικαιωμάτων έχει δώσει την συναίνεσή του, το Δικαστήριο κρίνει ότι αυτή πρέπει να δοθεί ειδικά και μόνο για την επεξεργασία για την οποία είναι συνυπεύθυνος ο ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας.

Comments are closed.